Rosyjska prasa do ☕10.05.2023

Dzień Dobry, 

Zapraszam na subiektywny przegląd rosyjskiej prasy która mam nadzieję osłodzi wam poranną ☕..

Kommersant 

1.Sachalin-2 bez wyczarterowanych holenderskich statków holowniczych

Operatorowi projektu Sachalin-2, firmie Sakhalin Energy, groziło zakłócenie przesyłek po tym, jak jego kontrahent Svitzer (struktura największego operatora kontenerowego Maersk), powołując się na siłę wyższą, nieoczekiwanie zdecydował o zawieszeniu umowy czarteru holownika. Aby zapobiec wypłynięciu czterech holowników Svitzer, Sakhalin Energy zapewniła ich aresztowanie na drodze sądowej. Prawnicy przyznają, że Sakhalin Energy może później wystąpić z roszczeniami majątkowymi przeciwko Svitzerowi, aby później spróbować przejąć dostęp do holowników.  

Svitzer jest częścią duńskiego konglomeratu Maersk, największego na świecie operatora kontenerów. Svitzer dysponuje flotą 440 statków i operuje w ponad 30 krajach. W marcu 2022 roku sam Maersk zdecydował się opuścić Federację Rosyjską po rozpoczęciu działań wojennych na Ukrainie. 

Mój komentarz Rosja zaczyna uprawiać piractwo broniąc się przed sankcjami, które według rosyjskich fanów nie działają. 

2.Obroty handlowe między Rosją a Japonią w pierwszym kwartale 2023 r. spadły o 41%

Charge d’affaires Federacji Rosyjskiej w Japonii Giennadij Ovechko powiedział, że obroty handlowe między oboma krajami w pierwszym kwartale 2023 roku spadły o 41%. Według niego ma to związek z przystąpieniem Tokio do antyrosyjskich sankcji.

„W strukturze eksportu LNG stanowiło 34,4% obrotów, węgiel – 24%, metale nieżelazne – 14,6%, żywność (głównie owoce morza i ryby) – 7,9%. W pierwszym kwartale 2023 r. handel spadł o 41%. Eksperci przewidują jego dalszy spadek na tle ostrzejszych antyrosyjskich działań kolektywnego Zachodu” – powiedział Giennadij Owieczko RIA Novosti .

W 2022 roku japoński eksport do Rosji spadł o 40,5% do 4,67 mld USD.Używane samochody były największą pozycją eksportową w ubiegłym roku, zauważył Ovechko — 41,5% obrotów handlowych. Również w ubiegłym roku japońskie firmy Toyota, Nissan, Mazda ogłosiły ogłosił opuszczenie rosyjskiego rynku.

3.Obroty handlowe między Rosją a Chinami wzrosły o 41% w ciągu czterech miesięcy 2023 roku

Obroty handlowe między Rosją a Chinami w okresie styczeń-kwiecień wyniosły 71,15 mld dol. Wskaźnik ten wzrósł o 41,3% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Tempo wzrostu obrotów handlowych przyspieszyło: w okresie styczeń-marzec wskaźnik wzrósł o 38,7%. Eksport z Chin do Rosji wyniósł 33,69 mld USD, czyli o 67,2% więcej niż rok wcześniej. Import z Rosji wzrósł do 39,46 mld USD (+24,8%). 

4. Problemy właścicieli zachodnich aut

Okres oczekiwania na podzespoły do ​​wielu zagranicznych samochodów segmentu średniego i premium wydłużył się do sześciu miesięcy – są problemy z dostawą podzespołów elektronicznych, pozycji karoserii, elementów wnętrza, kompletnych silników, głowic cylindrów i jednostek napędowych, przedstawiciele dealerzy i serwisy samochodowe powiedział Izvestia. Brakuje również unikalnych części do Hyundaia, Audi, BMW, Jaguara, Lexusa czy Cadillaca. Eksperci uważają, że ze względu na skumulowany wysoki popyt deficyt będzie odczuwalny co najmniej do końca roku. Jednocześnie sytuacja może się skomplikować – uczestnicy rynku obawiają się, że ustanowiony tranzyt przez zaprzyjaźnione kraje może zostać przerwany z powodu zagrożenia sankcjami wtórnymi.

Brak części i skomplikowana logistyka wpływają na ceny. Koszt unikalnych części samochodowych wzrósł średnio o 100% w porównaniu z początkiem 2022 roku

Pamiętajcie w Rosji oficjalna inflacja wynosi 2.6% ( ak widać w koszyku nie ma samochodówi części 😂) 

Hardcorowe KP. RU

5.Ekspert wojskowy Baranets wyjaśnił brak czołgów  na Paradzie Zwycięstwa 9 maja 2023 r.

Każdy, kto oglądał Paradę Zwycięstwa w telewizji lub był na trybunach gościnnych, z pewnością zauważył, że w tym roku główna akcja wojskowa na Placu Czerwonym 9 maja wyraźnie różniła się od poprzednich.

PANCERZ POTRZEBNY NA POLU BITWY
Z tego powodu nie widzieliśmy na defiladzie czołgów, bojowych wozów piechoty, wieloprowadnicowych systemów rakietowych czy operacyjno-taktycznych systemów rakietowych. Są dziś znacznie bardziej potrzebni na polu walki.

Ktoś na pewno sarkastycznie zauważy: „Co, nawet tuzina czołgów nie udało się znaleźć na paradę?”

Teraz, gdy wróg przygotował do ofensywy całe hordy natowskiego „pancerza”, nasi dowódcy liczą każdy pojazd bojowy. A setki naszych czołgów (T-72-B3 i T-90) przechodzą awaryjną modernizację, biorąc pod uwagę doświadczenie bojowe zdobyte w Donbasie. Wzmacniają one ochronę przed pociskami przeciwpancernymi wroga i jego dronów. 

A co się dzieje z naszym cudownyn dzieckiem  czołgiem „Armata” (T-14), Przechodzi on właśnie „kurs młodego myśliwego”, strzelając do przeciwnika z zamkniętych pozycji i ćwicząc umiejętności dowodzenia. Jest on sego rodzaju dowódcą dla innych i musi być w stanie kierować działaniami innych pojazdów bojowych, które są z nim w tej samej sieci. W każdym razie „Armaty” również znajdują się w strefie operacji wojennej  I to jest słuszne. ( Eee nie rozumiem, wyższy poziom sowieckiej abstrakcji). 

Nie raz byłem zarówno uczestnikiem, jak i gościem takich parad. I nie przypominam sobie przypadku, żeby ludzie, którzy czuwali nad bezpieczeństwem tak uroczystej i tak „wielkiej” akcji, tak ściśle i skrupulatnie współpracowali. A środki bezpieczeństwa, jak mówią, były bezprecedensowe – na przykład panie nie mogły nosić w torebkach nawet pilników do paznokci czy butelek perfum na trybuny.

Moim zdaniem bardzo godna defilada dla kraju prowadzącego walki.

Przyznam, że się bałem. Że ludzie będą ciągnięci na paradę z linii frontu, że próbki sprzęt ze strefy operacji wojskowej  będzie jeździć po bruku, że czołgi i transportery opancerzone, tak niezbędne w strefie działań wojennych, będą przejeżdżać przez Plac Czerwony..

Ale wszystko robili taktownie. Zamiast zwykłych brygad bojowych są kadeci szkół i akademii wojskowych, którzy jutro być może będą musieli kontynuować dzieło swoich przodków. Zamiast „Armatu” i „Koalicji” – skromny zestaw sił przeciwlotniczych i rakietowych z nowymi pojazdami opancerzonymi, którymi jeździłem już pod Krzemieńną (kierunek Ługańsk) i pod Orekchowem (kierunek Zaporoże).

Było wiele kontrowersji, czy parada była potrzebna w takim czasie. Ale spojrzałem na twarze weteranów na kremlowskim podium i zdałem sobie sprawę: oni tego naprawdę potrzebują. A ci, którzy wybijali krok na bruku, musieli spojrzeć na naszych weteranów. I Czuć się odpowiedzialnym całym sercem  za pałeczkę, którą nam przekazali. I być godnymi następcami rosyjskich spraw wojskowych.

To taki element ciągłości pokoleń, które walczyły i walczą z tym samym wrogiem. Gdyby dziadkowie mogli, to by walczyli ale my mamy obowiązek i nie mamy prawa ich zawieść.

Pamiętajcie, że wszystkie artykuły w pierwszej kolejności są dostępne na portalu https://EkonomiaRosji.pl

Jeśli to zestawienie osłodziła Wam ☕, to możecie postawić kawę autorowi publikacji.

Proszę pamiętajcie przekazać dalej to zestawienie jako cytat z własnym komentarzem. To zestawienie jest dla Was ❤️

Facebook Comments Box
Paweł Jeżowski Opublikowane przez:

2 komentarze

  1. Przemek
    2023-05-10

    W sumie czy są jakieś dane o ilości uczniów jacy złożyli papiery do szkół o profilu wojskowym z porównaniem z lat poprzednich?

  2. kmat
    2023-05-10

    Mi to po prostu wygląda na jakiś wewnętrzny sabotaż. PRowo taka parada to kompromitacja, sprawia wrażenie, że armia jest w nawet gorszej kondycji niż w rzeczywistości.

Brak możliwości komentowania.